Formandsberetning 2017

• 12. maj 2017

Formandsberetning 2017.                                                                                           Jørgen Mortensen
Lunderskov Tennisklub.

Tennissæsonen 2016 startede, traditionen tro, med at klargøre banerne.
Vi mødtes på tennisanlægget lørdag den 2. april, hvor vi startede med morgenkaffe og et lille opstarts møde. Derefter gik vi i gang, og efter en dags hårdt arbejde var banerne spilleklar ved 16 tiden. Der skal selvfølgelig lyde en stor tak til alle der hjalp til.

Så lidt fakta om 2016 sæsonen: Vi havde 50 senior medlemmer og 25 junior medlemmer, en lille fremgang i forhold til 2015, ikke meget, men fint at den nedadgående kurve er knækket. Vi vil selvfølgelig gerne have mange flere medlemmer, og potentialet er der, da det viser sig at 20 af medlemmerne er nye i forhold til 2015. Vi vil gerne gøre en indsats for de mange unge der er medlemmer, det er jo dem der er klubbens overlevelse, og i år har vi valg at gøre en stor indsats som jeg vender tilbage til senere. Som vi plejer, havde vi en instruktør fra DGI til at give instruktion til alle der havde lyst, og det kan kun anbefales at deltage i de instruktioner, for alle kan lære noget. Vi fik spillet klubmesterskaber i både single og double A og B række, og i A rækken blev Torben Nielsen mester både i single og i double.
Som et nyt tiltag afholdt vi en reception i hallens cafeteria, for at markere afslutningen af sæsonen, og for at hylde vores klubmestre. Vi vil prøve at gøre denne afslutnings reception til en tradition, så alle medlemmer kan komme og få nogle hyggelige timer sammen, og på den måde skabe nogle nye relationer, i det daglige på tennisbanerne er det begrænset hvor meget man ser til den andre medlemmer.
Af andre tiltag kan jeg nævne at 2016 var året hvor vi fik vores nye hjemmeside op at køre, samtidigt fik klubben også sin egen facebook side. 2016 var også året hvor vi indførte elektronisk booking af banerne. Som medlem får du din egen kode, og med den kan du booke baner via PC, telefon eller tablet. I efteråret blev der lavet en foreningsfolder for alle foreninger i Lunderskov og omegn, og LTK havde to sider i folderen, og det viste sig at blive en meget fin og professionel lavet folder.
I år har vi haft lidt udfordringer med at få klargjort banerne, da vi skulle i gang lørdag den 1. april, var vi kun tre en halv mand, alligevel lykkedes det at få bane 2 klar. Vi opdagede så tilfældigt at alle drænbrønde rundt om bane 1 var fulde af vand, så drænet virkede ikke, hvilket betød at bane 1 var meget svampet. Da kommunen havde fået ordnet drænet, kunne vi så så småt begynde med bane 1.
Torben har lagt nye lines på bane 1, og har brugt en del timer på at få bane 1 klar, så i år er ok at kalde det Torbens baner. Men nu er der to lækre baner klar, så det er bare at komme i gang.

Tidligere sagde jeg at vi i år vil gøre en stor indsats specielt for de unge, men selvfølgelig også alle medlemmer generelt. Vi havde i det tidlige forår et møde med Lotte Gundtoft, som er ansat ved DGI til at hjælpe tennisklubber med at udvikle sig, det var et meget inspirerende møde, og det besluttet at det eneste rigtige ville være at hyre en træner, så alle har mulighed for at få træning en fast dag om ugen.
Vi har derfor lavet kontrakt med Klaus Libergren fra Kolding, som hver mandag fra kl 16 til kl 20 vil være på tennisanlægget. Som Klaus siger vil være der uanset hvordan vejret, han skal nok finde nogle gode øvelser selv om der ikke kan spilles tennis. Der er lavet en plan for hvordan træningen vil foregå, de kan ses på vores hjemmesiden. Den overordnede plan er at fra 16-17 er det for 11 til 17 år, fra 17-18 familie med børn fra 5 til 6 år, 18-19 Nybegyndere og let øvede og fra 19-20 for alle motionister, senior til tips og trick og doublespil. Vi håber på den måde at få skabt noget mere liv på tennisbanerne, der er selvfølgelig også lagt grillaftener ind i planen, hvor grillen tændes kl 17.30. Vi håber at alle vil bakke op om dette tiltag.

Så vil jeg ønske en god tennissæson for alle.

Jørgen Mortensen